Disleksiye sahip bir öğrenciyi sınıfa yerleştiren bir öğretmen, bu öğrencinin özel ihtiyaçlarına uygun bir eğitim sağlamak için neler yapabilir?
Disleksiye sahip bir öğrenciyi sınıfa yerleştiren bir öğretmen, bu öğrencinin özel ihtiyaçlarına uygun bir eğitim sağlamak için aşağıdaki adımları düşünebilir:
Tanıma ve Anlayış:
Öğretmen, disleksi tanısı alan öğrencinin ihtiyaçlarını anlamalı ve disleksiye özgü özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Bu, öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerini anlamaya yardımcı olur.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP):
Eğer öğrencinin bir Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) varsa, bu planı incelemeli ve bu plana göre öğrenciye destek sağlamalıdır. BEP, öğrencinin özel ihtiyaçlarını ve hedeflerini belirler.
İletişim ve İşbirliği:
Öğretmen, disleksiye sahip öğrencinin ailesiyle düzenli iletişim kurmalıdır. Aile, öğrencinin öğrenme sürecini desteklemek için öğretmenle işbirliği yapmalıdır. Aile, özel ihtiyaçlar ve öneriler konusunda öğretmene rehberlik edebilir.
Duyarlılık ve Empati:
Öğretmen, öğrencinin zorluklarına duyarlı ve empatik olmalıdır. Öğrenciyi cesaretlendirmeli, özsaygısını artırmalı ve olumlu bir öğrenme ortamı sağlamalıdır.
Öğrencinin Güçlü Yanlarına Odaklanma:
Öğretmen, disleksiye sahip öğrencinin güçlü yanlarına odaklanmalıdır. Öğrencinin ilgi alanlarını ve özel yeteneklerini tanımalı ve bu alanları teşvik etmelidir.
Ders Materyallerini Uyarlama:
Öğretmen, ders materyallerini ve öğretim stratejilerini disleksiye sahip öğrencinin ihtiyaçlarına uygun olarak uyarlamalıdır. Sesli kitaplar, büyük harfli yazılar, renkli notlar gibi materyaller kullanılabilir.
Sınavlarda ve Değerlendirmelerde Düzenlemeler:
Öğrenciye sınavlarda ve değerlendirmelerde ek süre veya okuma sırasında yardım gibi özel düzenlemeler sağlanabilir. Bu, öğrencinin gerçek yeteneklerini yansıtmasına yardımcı olabilir.
Teknolojik Destek:
Teknolojik araçlar, disleksiye sahip öğrencilere yardımcı olabilir. Öğrenciye konuşma tanıma yazılımları veya metinleri sesli olarak okuyabilen uygulamalar gibi teknolojik destekler sunulabilir.
Düzenli Geribildirim ve İzleme:
Öğrencinin ilerlemesini izlemek ve gerektiğinde eğitim planını güncellemek önemlidir. Düzenli geribildirim ve izleme, öğrencinin başarısını artırmaya yardımcı olabilir.
Disleksiye sahip bir öğrenciyi sınıfa yerleştiren öğretmen, bu öğrencinin potansiyelini en üst düzeye çıkarmak ve olumlu bir öğrenme deneyimi sağlamak için çaba göstermelidir.
Disleksi Farkındalık Haftasının beşinci günü olan 6 Ekim 2023 Cuma günü kurumumuz Instagram hesabımızda paylaştığımız görsel ve videoyu ekte paylaşıyoruz. Velilerimiz, öğretmenlerimiz ve okullarımız da kendi hesaplarından bu paylaşımları #canakkaledisleksininfarkinda etiketi ile paylaşabilir, dilerseniz kurumumuzu (@canakkale_ram) etiketleyebilirsiniz.
Ayrıca Youtube sayfamızda ( https://www.youtube.com/@Canakkale_RAM ) yer alan https://youtu.be/7h6HKN-rYAA videomuzu sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak Disleksi hakkında toplum üzerindeki farkındalığı artırmaya katkı sağlayabilirsiniz.
Adres:
ESENLER MAH. SADİ FENERCİGİL CAD. ŞEHİT MEHMET PEHLİVAN MTAL NO 8 MERKEZ / ÇANAKKALE
Telefon
0 286 2176007